Jak zwiększyć sprzedaż w świecie Online

Jak zwiększyć sprzedaż w świecie Online

Handel elektroniczny w Polsce i na świecie zakotwiczył na dobre już dobrych kilka, jak nie kilkanaście lat temu. Wcześniej wydawało się, że jest do dziedzina tylko dla dużych firm, za którą stoją wielkie inwestycje. Potężne nakłady finansowe w tworzenie sklepu internetowego, pozycjonowania go, czy inwestycje marketingowe. W 2021 roku widzisz już doskonale, że branża e-commerce jest praktycznie dla każdego. Patrząc chociażby na przekrój naszych klientów. Ludzie młodzi, którzy dopiero rozpoczynają swoje pierwsze prace. Młode mamy, które chcą dorobić będąc na macierzyńskim. Emeryci, czy wspominanie już wcześniej wielkie marki będące już na rynku offline i konsorcja. Wiesz, że w 2021 roku możesz prowadzić sprzedaż bez zakładania działalności gospodarczej? SPRAWDŹ TUTAJ. Rynek e-commerce stał się na tyle łatwy, że jest dla każdego. Założenie swojego sklepu internetowego to banalna rzecz. Tylko co zrobić, żeby zwiększyć sprzedaż w świecie online? Tutaj już zaczyna się długa i wyboista droga na wierzchołek góry lodowej.

Jak zwiększyć sprzedaż w świecie online

Na sprzedaż produktów w świecie on-line nie ma złotego środka. Sposoby różnią się w zależności od branży, produktu jaki oferujemy, czy chociażby grupy docelowej naszych klientów. Założenie własnego sklepu internetowego nie czyni Cię już rekinem biznesu, czy też przedsiębiorcą. Zrobi to z Ciebie tylko końcowy wynik i sprzedaż. Po założeniu sklepu internetowego kolejnym krokiem jest oczywiście skupienie się jak zwiększyć sprzedaż w świecie online.

Jeśli brakuje Ci pomysłów na sprzedaż online, w tym poście przygotowaliśmy dla Ciebie listę dziesięciu metod, które możesz od razu przetestować. Sprawdź każdą z nich i zobacz, czy pasują one do Twoich produktów.

1. Dodaj swoje produkty do Sklepu Facebooka

Aby zwiększyć widoczność nowego sklepu, dodaj swoje produkty do swojej strony biznesowej na Facebooku. Gdy połączysz swój sklep ze stroną biznesową na Facebooku, możesz uruchomić dodatkową opcję w swoim profilu o nazwie Sklep. Dodając tam swoje produkty zwiększysz na pewno rozpoznawalność swojej marki, oraz poszerzysz potencjalne grono swoich klientów. Na całym świecie osób robiących zakupy poprzez Facebook jest już miliony i tym sposobem możesz łatwo do nich dotrzeć.

2. Sprzedawaj na Instagramie

Miliard użytkowników sprawia, że ​​Instagram nie jest złym miejscem do rozpoczęcia, jeśli chcesz zapewnić sobie szybką sprzedaż. Aktualnie Instagram to główny kanał do budowania odbiorców, wczesnego zwracania uwagi na swoje produkty i wykorzystywania wpływowych osób do budowania szumu wokół Twojej marki. Instagram to platforma wizualna, więc upewnij się, że obrazy, których używasz, są dobrej jakości. Aby usprawnić sprzedaż, możesz także połączyć posty z możliwością zakupu na Instagramie. Oznaczając swoje produkty w publikowanych postach. Zachęca to szczególnie osoby młode do dokonania zakupu poprzez wizualny impuls. Możesz pokazać film z użytkowania danego produktu, czy stworzyć specjalną grafikę, która zachęci osoby do posiadania właśnie tego konkretnego produktu.

3. Poproś znajomych o napisanie recenzji.

Rodzina i przyjaciele są zazwyczaj Twoimi pierwszymi klientami. Wykorzystaj te relacje, prosząc swoją znajomych o rozpowszechnianie informacji o Twoim sklepie w mediach społecznościowych. Z naszych obserwacji wynika, że tylko od trzech do sześciu Twoich znajomych promujących produkty w swoich kanałach społecznościowych może wystarczyć, aby zwiększyć sprzedaż w świecie online.

4. Zrób konkurs na Fanpage swojego sklepu internetowego.

Konkursy świetnie nadają się do promowania Twojej firmy. Możesz zainteresować potencjalnych klientów i pozyskać nowych obserwujących. Wybierz nagrodę, którą warto dołączyć do konkursu, na przykład kartę podarunkową lub jeden z produktów. Stwórz jasne i proste zasady. Polub post – Skomentuj post – Udostępnij dalej. Ta metoda jest najprostszą do poszerzania zasięgów w Social Mediach. Podpowiemy, że zasięg organiczny został bardzo mocno ograniczony poprzez samego Facebooka. Aby dotrzeć darmowymi sposobami do szerszego grona odbiorców taki konkurs na twojej stronie jest jednym z lepszych sposobów. Podczas wyboru zwycięzcy konkursu wyjaśnij lub pokaż swoim znajomym, w jaki sposób wybrałeś zwycięzcę. W ten sposób zapewniasz sobie zaufanie obserwujących.

5. Zastosuj marketing afiliacyjny.

Wiele topowych sklepów internetowych korzysta z marketingu afiliacyjnego. Umożliwia zarabianie prowizji za marketing produktów innej firmy. Mówi się, że między innymi na tym też polega dropshipping. I po części jest to prawda. Innymi słowy, płacisz komuś za każdego klienta przywiezionego do Twojej witryny. Możesz współpracować z blogerami lub innymi firmami z Twojej branży. Na przykład możesz dostarczyć swoim partnerom specjalne banery, które prowadzą do Twojego sklepu. Mogą nawet umieścić cały Twój sklep na swoich stronach internetowych. Zaletą jest to, że promujesz swoje produkty tylko wśród zainteresowanych i płacisz tylko wtedy, gdy uzyskasz wyniki. Marketing Afiliacyjny jest to nie tylko forma społecznego dowodu, która pomaga zweryfikować wiarygodność Twojego sklepu.

6. Wspieraj wybraną przez Siebie organizację charytatywną

Darowizny na cele charytatywne to świetna okazja PR i okazja jak zwiększyć sprzedaż w świecie online – zwłaszcza jeśli prowadzisz małą firmę, która opiera się na lokalnej społeczności. Wybierając organizację, ze swojego miasta, pokazujesz swojej społeczności, że robiąc zakupy właśnie u Ciebie mogą dołączyć się do wspierania lokalnych przedsięwzięć. Aby Twoje działania przyniosły korzyści Twojej firmie, wybierz mądrze organizację, której przekazujesz darowizny. Możesz wybrać organizację lokalną lub coś większego, ale upewnij się, że wartości organizacji współgrają z wartościami Twojej marki. Szczególnie zwróć tutaj uwagę, czy asortyment oferowany przez Ciebie nie jest negowany przez daną organizację. Warto przed rozpoczęciem takiej akcji umówić się na spotkanie i omówienie szczegółów z przedstawicielem wybranej przez Ciebie organizacji. Po przekazaniu darowizny warto ponownie pokazać swoim odbiorcą, że darowizna faktycznie została przekazana. To zbuduje jeszcze większe zaufanie twoich klientów. Tacy klienci chętniej będą wracali po zakupy właśnie u Ciebie.

7. Uruchom kanał na YouTube

YouTube to aktualnie druga najpopularniejsza wyszukiwarka. Czy samemu widzisz, że mając jakiś problem z czymkolwiek szukasz rozwiązania już nie w Google tylko na YouTube w postaci gotowego filmu? Stanie się sławnym Youtuberem nie jest łatwe, ale jeśli rozumiesz trendy, możesz przynajmniej wykorzystać jego moc do pierwszej sprzedaży. Jeżeli prowadzisz swój sklep w branży elektronarzędzi, możesz zamieszczać filmy instruktażowe jak coś wykonać w domu. Przy okazji sprytnie używając produkty, które oferujesz we własnym sklepie. Jeżeli natomiast prowadzisz sklep internetowy z innej branży, w której nie możesz pokazać konkretnych zadań, to tak zwane „unboxing” czyli rozpakowywanie produktów i recenzje z ich użytkowania to aktualnie popularny trend na YouTube i doskonała forma sprzedaży i promocji dla sklepów internetowych.

Jeśli masz znajomego z silnym kanałem YouTube, poproś go o nakręcenie filmu o rozpakowaniu Twojego produktu. Lub jeśli masz pieniądze do wydania, zatrudnij wpływowego twórcę, aby stworzył sponsorowany film o Twoim produkcie.

8. Staraj się nawiązywać jak najwięcej kontaktów.

Nawiązywanie kontaktów biznesowych ma kluczowe znaczenie dla przyciągnięcia nowych klientów lub partnerów oraz zrozumienia rynku w której branży działasz. Pomaga uczynić Twój biznes bardziej widocznym i co ważne zdobyć cenne kontakty. Zazwyczaj okazują się one kluczowe w późniejszej działalności Twojego sklepu. Ludzi możesz poznawać w sieci zarówno offline na konferencjach, spotkaniach biznesowych, czy nawet w biurach, które oferują wynajem miejsc na godziny, jak i online. Media społecznościowe nazywane są „społecznościowymi” nie bez powodu: dołączaj do grup na Facebooku związanych z Twoją niszą lub uczestnicz w dyskusjach na forach.

9. Prowadź sprzedaż poprzez Newsletter.

Gromadzenie adresów e-mail do biuletynu e-mailowego pozwala na stały kontakt z potencjalnymi lub byłymi klientami. Prowadzenie newslettera to aktualnie must have każdego sklepu internetowego. Za pomocą wiadomości e-mail informuj swoich klientów o nowościach w Twoim sklepie. Promocjach, które się zbliżają czy też wysyłaj im urodzinowe życzenia. Jak zatem zbierać takie adresy?

Najlepszym sposobem jest tak zwany Lead magnet. Czyli po zapisaniu się do Twojego newslettera adresat otrzymuje coś w zamian. Może być to np. 5% rabatu na zakupy w Twoim sklepie. Możesz również stworzyć darmowy e-book opisujący np. Aktualne trendy w produktach z Twojej branży. Jeżeli prowadzisz sklep z zabawkami dla dzieci stwórz e-book np. „Jak prowadzić naukę poprzez zabawę” lub „Aktualne trendy na prezenty urodzinowe dla dzieci.”

10. Utwórz bloga na stronie swojego sklepu.

Blog to miejsce, w którym możesz nie tylko promować nowe produkty i dzielić się informacjami dotyczącymi sprzedaży, ale może też pomóc w budowaniu relacji z klientami, dając odbiorcom wgląd za kulisy Twojej działalności online. Możesz również tworzyć posty, które rozwiązują problemy twoich potencjalnych klientów. Tak samo jak w przypadku kanału na YouTube. Prowadząc bloga dasz poznać się swoim odbiorcom. Aktualnym trendem, który jest zauważalny w branży e-commerce to tzw. Marka Osobista. Zauważ, że osoby, które mają już zbudowaną solidną markę osobistą i są ekspertami w jakiejś dziedzinie w większości przypadków za tym pośrednictwem prowadzą sprzedaż produktów. Jest to kolejny dowód słuszności, ponieważ jeżeli ktoś uważa Cię za eksperta, będzie chciał posiadać produkty, które będziesz im przedstawiał.

Dlaczego blog jest tak ważny?

Blog na stronie Twojego sklepu internetowego, to również nieodzowny element pozycjonowania twojej witryny w wyszukiwarce Google. Jest też świetnym przykładem na pierwszy etap lejka sprzedażowego. Posty ze swojego blogu, możesz prezentować za pomocą Facebook ADS. Jeżeli zainteresujesz swojego odbiorcę danym postem kliknie on w reklamę. Ma wtedy pierwszy kontakt z Twoją marką. Pamiętaj, że odpowiednie budowanie lejków sprzedażowych zwiększa Ci szanse na sprzedaż w świecie Online. Może to być Twoja pierwsza sprzedaż. Lub kolejna, która zaprowadzi Cię, do naprawdę świetnych wyników.

Podsumowując nasz artykuł. Przedstawiliśmy Ci 10 Sposobów jak zwiększyć sprzedaż w świecie online. Jest na prawdę sporo. Są to metody, które są sprawdzone przez naszych klientów i działają. Tak jak wspominaliśmy przetestuj każdą z nich, i zobacz, która metoda przyniesie Ci sprzedaż. Oczywiście, do naszych metod, możesz dodać jeszcze te wymyślone przez Siebie. Pamiętaj również, aby prowadzić sprzedaż w różnych kanałach sprzedażowych, nie tylko przez stronę internetową swojego sklepu. Możesz również zastosować sprzedaż na Marketplace’ach typu Allegro, Empik, Ebay, Amazon. Na polskim rynku e-commerce powstaje wiele nowych marketplace’ów, które za prowizję od sprzedaży będą promowały Twoje produkty. Wielu z naszych klientów swoją sprzedaż w świecie online właśnie zdobyło tymi kanałami. Ta metoda świetnie sprawdza się, jeżeli sprzedajesz produkty wysokomarżowe. Jednak musisz dokładnie obliczyć marżę, jaką posiadasz ze sprzedaży produktu. Nie popełniaj błędu, że opłaty za promocję i prowizja będą większe od tego, co zarobisz na sprzedaży danego produktu.

Dodaj komentarz