Przygotuj swój sklep internetowy do Black Friday i innych okazji.

Przygotuj swój sklep internetowy do Black Friday i innych okazji.

Osoby, które pracują w świecie e-commerce doskonale wiedzą, że najlepszy czas właśnie przed nimi. Okres od października nawet do początku stycznia to czas najlepszych wyników sprzedażowych. Wyliczono, że IV kwartał roku przynosi około 30-60% przychodu z całego roku. Pod warunkiem, że dobrze wykorzystasz ten czas! W tym czasie musimy być bardziej wyczuleni na wszelkie sygnały klientów, czy zachowania strony naszego sklepu. Takie Okazje sprzedażowe jak Black Friday, Haloween czy Święta Bożego Narodzenia są idealnym impulsem zakupowym dla Twoich klientów. Nie trać czasu i już teraz przygotuj sklep internetowy do Black Friday. Nawet w sytuacji, gdy twój sklep nie sprzedaje produktów typowych na prezent, czy bardzo obniżonych cenowo to nie problem. Ruch zakupowy na pewno wzrośnie również w takim sklepie. Poniżej dowiesz się co zrobić, aby nawet podwoić sprzedaż w swoim sklepie

PORADNIK TUTAJ

Przygotuj sklep internetowy do Black Friday

Współpracując z naszymi klientami już w roku 2019 odpowiednio przygotowaliśmy ich na Black Friday. Od strony technicznej, marketingowej, oraz promocyjnej byli w stu procentach gotowi na sukces. Dlatego chcemy przekazać Wam teraz nasze działania w postaci tego wpisu oraz poradnika, który na tą okazję specjalnie stworzyliśmy. KLIKNIJ TUTAJ. Zastosować można szereg działań promocyjnych dla swoich klientów np. kupony rabatowe z kodami na zniżkę, czy też darmową dostawę. Jest to bez wątpienia promocja, która również przybliży klienta do kolejnych zakupów u Ciebie jak pojawią się kolejne kody.

Dodatkowo promocje jak Black Friday w których stosuje się rabaty nawet do – 70% nie zdarzają się kilka razy do roku. Jednak są najlepszym impulsem zakupowym dla Twoich klientów. Wiadomo, że marża jaką masz na swoich produktach może nie pozwolić Ci na aż tak “huczne” obchodzenie Black Friday. Wtedy nie musisz skupiać się akurat na tej okazji sprzedażowej, ponieważ w IV kwartale roku występuje jeszcze wiele innych.

Jak przygotować sklep na Black Friday?

Aby być przekonanym, że wszystko będzie funkcjonowało jak należy musisz przygotować swój sklep na Black Friday. Proces sprzedażowy dla twoich klientów będzie wtedy łatwy, ale sprawdź kilka technicznych rzeczy. Najlepiej dokładnie krok po kroku cały proces zakupowy. Klient dokonując u ciebie zakupów nie może ani chwili się zastanawiać nad zakupem. Co ma zrobić w danym momencie, ponieważ jest to impuls, który odciągnie go od finalizacji swojego zamówienia. Jest kilka najważniejszych rzeczy na które
koniecznie musisz zwrócić uwagę.

  1. Sam sprawdź proces zakupowy – Kup coś w swoim
    własnym sklepie, poproś o to znajomych czy rodzinę.
    Informacja zwrotna po przejściu całego procesu
    będzie dla ciebie bezcenna.
  2. Przepustowość serwerów – Upewnij się, że serwer na którym postawiony jest twój sklep internetowy działa. Sprawdź czy jest gotowy na to, aby “udźwignąć” dużą ilość odwiedzających. Jest to najczęstszy błąd nawet u dużych graczy, że sklep po prostu nie wytrzymuje natłoku klientów.
  3. Sprawdź bramkę płatności – Sklep internetowy bardzo źle funkcjonuje, jeżeli nie oferujesz w nim metody szybkich i bezpiecznych płatności. Czasami jednak zdarza się, że bramka potrafi wyłączyć się na sklepie. Nasz klient nie może sfinalizować swoich zakupów, co potem przekłada się na porzucenie koszyka. Zobacz, czy u ciebie usługa szybkich płatności działa prawidłowo.
  4. Czy automatycznie wiadomości e-mail docierają do klientów. – Potwierdzone jest, że klienci zawsze śpią spokojniej, kiedy są na bieżąco informowani o statusie swojego zamówienia. Sprawdź czy masz dobrze skonfigurowane wiadomości e-mail z informacjami o zamówieniu, które automatycznie powinny być wysyłane do twoich klientów
  5. Sprawdź szybkość ładowania strony – Pewnie nie raz spotykasz strony, które długo się ładują. I co wtedy robisz? Na pewno ją zamykasz. Za pomocą narzędzia Google Page Speed sprawdź szybkość ładowania swojego sklepu. Jeżeli będzie ona duża. Google podpowie Ci co musisz poprawić w swojej witrynie

Jeżeli zastosujesz się do powyższych pięciu punktów twój sklep będzie gotowy na natłok klientów. Klientów, którzy na pewno będą odwiedzać Twój sklep w tym najgorętszym okresie sprzedażowym. Dodatkowo przy zastosowaniu kilku tricków marketingowych i promocyjnych przekonasz ich do zakupu. Opisaliśmy te tricki w naszym PORADNIKU. Na pewno zyskasz ich lojalność, zaufanie i pewność, że będą wracali do Ciebie jeszcze nie raz. Wykorzystaj swój potencjał i nie przegap ostatniego okresu tego roku. Okresu, który może otworzyć Ci drogę do lepszego startu w 2021.

Dodaj komentarz