Tych 5 błędów nigdy nie popełniaj w dropshippingu.

Tych 5 błędów nigdy nie popełniaj w dropshippingu.

Czy miałeś już kiedyś taką sytuację, że wydawało Ci się, że wszystko pójdzie po twojej myśli? Platforma wybrana, sklep zrobiony nazwa i domena jest. Baa…nawet hurtownie już mam, także nic tylko patrzeć jak pierwsze zamówienia lada chwila się pojawią. Czekasz kilka dni, tygodni, minął miesiąc… i w końcu nagle pojawia się pierwsze zamówienie. Tylko chwila, teraz znowu będziemy czekać tyle samo na kolejne? Całkiem możliwe, że tak ! Z naszych badań wynika, że około 50% tworzonych nowych sklepów miesięcznie a jest ich w okolicach 1000 sztuk, nie radzi sobie z tak wieloma rzeczami, że całkiem rezygnuje z prowadzenia tego biznesu. Jeżeli znalazłeś się w tych 50 procentach, to przeczytaj poniższy artykuł i sprawdź jakich błędów masz nie robić przy kolejnym podejściu. Natomiast jeśli prowadzisz nadal swój sklep to ten tekst powie Ci, na co w szczególności musisz uważać. Szczególnie na początku swojej przygody w e-commerce.

1. Internetowy sklep wielobranżowy wcale nie jest twoim plusem.

W swoim doświadczeniu w obsłudze naszych klientów spotkaliśmy się już z milionem pomysłów na sklepy internetowe. Jedne wydawały się bardzo dobre, inne słabe a trzecie jeszcze słabsze, ale w wielu z nich przejawiało się systematycznie jedno. Sprzedaż produktów z różnych branż połączonych w jednym sklepie. Jak to od razu myśl podpowiada więcej asortymentu to więcej klientów. Nic bardziej mylnego, jeżeli zrobi się to z pomysłem, dobrze zaplanuje a przede wszystkim, dobrze dopasuje to siebie produkty ok. Widząc sklepy, w których połączone były zabawki dla dzieci i branża erotyczna albo sklep odzieżowy wraz ze zdrową żywnością to zastanów się teraz i sam odpowiedz sobie na pytanie, czy dokonałbyś zakupu w takim sklepie? Jest to bardzo częsty problem występujący przy tworzeniu pierwszych sklepów internetowych. Chcielibyśmy sprzedawać wszystko, żeby mieć jak najszerszą liczbę potencjalnych klientów. O ile przy wystawianiu aukcji na marketplace’ach jeszcze to się sprawdza, tak w sklepie zdecydowanie o tym zapomnij ! Ukierunkuj się na branże i produkty, o których choć trochę masz jakąś wiedzę a przede wszystkim w nich się czujesz. To zdecydowanie lepszy krok w dobrym kierunku.

2. Masowe pobieranie produktów z hurtowni.

Pobierając produkty do swojego sklepu z hurtowni, prawie każdy robi to hurtem, jednym kliknięciem byle szybciej, byle marża by się zgadzała. Mało kto zwraca uwagę na opis produktu, co w nim występuje, czy pokrywa się z faktycznym stanem. Uwierzcie nam, że często dopiero po jakimś czasie wyjdzie wiele niedociągnięć związanych z produktami, natomiast klienci to widzą. Musicie zwracać uwagę na opisy z hurtowni i zachęcamy was do tego, aby po prostu te opisy zmieniać. Dodać kilka zdań od Siebie, może coś więcej opowiedzieć o danej sukience czy ozdobie do domu. Ważne jest to też dlatego, aby algorytm Google nie uznał waszego sklepu jako duplicate content. Algorytm wyłapie, że już tak opis występował pewnie setki razy i raz, że zatrzyma go w pozycjonowaniu. A dwa może nie wyświetlić w wyszukiwaniach twojego sklepu. Co wpłynie jednocześnie na ruch na twojej stronie.

3. Pamiętaj o komunikacji z dostawcą twoich produktów

Nigdy nie rób tak, że integrujesz sobie hurtownie i pobierasz produkty do swojego sklepu a ten dostawca, nawet nic o tym nie wie. Jednocześnie ty nie wiesz nic o tym dostawcy. Jak pracuje, czy obsługuje zwroty i w jakich cenach wysyła paczki do klienta końcowego. Bardzo wiele przypadków pokazało, że klienci mają zintegrowanych 10 hurtowni i o żadnej nic nie wiedzą. Przychodzi do pierwszego zamówienia, a Ty nawet nie wiesz co dalej. Co, gdzie, jak i kiedy. Poprawna komunikacja ze swoim dostawcą zagwarantuje ci wiele korzyści i poprawi jakość twojej obsługi. Tak więc prosimy. Kontaktujcie się ze swoimi dostawcami !

4. Masowe Wystawianie aukcji na Allegro.

Na pewno przeglądając sam ten portal aukcyjny, natknąłeś się na te same produkty, z tym samym opisem, ale inną ceną. My natrafiamy na nie notorycznie. I jeszcze jest tego sporo. Jak sami zauważyliście, Allegro od 1 czerwca zmieniło swój sposób integracji co też spowodowało, że już tak łatwo masowo nie wystawisz 10.000 ilości produktów na ten portal. Musisz przejść przez drzewo kategorii oraz inne obowiązkowe już rzeczy do wpisania. Jeżeli znajdziesz sposób albo odrobinę więcej czasu, żeby nad tym posiedzieć to uważaj. Pojawiły się głosy o tym, że zostało zablokowane czyjeś konto, właśnie za masowe wystawienie aukcji. Sposób weryfikacji i odblokowania konta często zdaje się niewykonalny. Oczywiście możecie wystawiać produkty na portalach aukcyjnych ale proponujemy nie 10.000 na raz.

5. Ile mogę na tym zarobić? Czyli dajemy jak największą marżę.

Nieprzemyślana marża może przynieść nam bardzo wiele problemów, począwszy od odbierania w złym świetle naszego sklepu kolokwialnie mówiąc jako drogiego, a nawet mogą pojawić się negatywne komentarze, chociażby przy produktach pisane przez użytkowników. Nie raz słyszeliśmy, że ktoś sprzedaje popularne produkty ze 100% marżą. Oczywiście to się zdarza, ale jeżeli nie znajdziesz niszy to na początek radzimy nie zbliżać się górnej granicy, a nawet radzimy oscylować w granicach dolnej części. Zdobądźmy klientów i opinie, a to na pewno zaprocentuje.

Jeżeli przeczytałeś uważnie cały artykuł, to już wiesz, czego pod żadnym pozorem na początku swojej drogi w dropshippingu nie robić. Uważajcie na te rzeczy oraz oczywiście opierajcie się o własne odczucia. Jeżeli wzeszliście już w ten biznes, to mamy nadzieję, że z każdej sprawy wyciągacie jak najwięcej wniosków. To zdecydowanie pomaga i ułatwia działania w przyszłości. Jeśli potrzebujesz pomocy i chciałbyś się o coś jeszcze dopytać, zawsze możesz się z nami skontaktować pod adresem info@dropshipping.pl.

Dodaj komentarz